PORTAKALLI REVANİ

Standard

Geçtiğimiz pazar günü yemeğe gelen misafirlerimiz için yaptığım Portakallı Revani tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle…

Misafirlerin geleceğini öğrenince annem hemen mutfağa girdi yemekleri hazırlamaya. Ben de tatlı yapacakmıyız dedim. Revani düşünüyorum deyince aklıma Ferhanca’da gördüğüm Portakallı Revani geldi.
Malzeme ve ölçülerde Ferhan’ın ölçüleri yerine annemin tarifini kullandım.
4 Yumurta,
4 Kahve Fincanı Şeker
4 Kahve Fincanı Yoğurt
1 Çay Bar. Zeytinyağı
2 Kahve Fincanı İrmik
6 Kahve Fincanı Un (Durumuna göre 1 Fincan Daha Eklenebilir)
1 Paket Kabartma Tozu
2 Adet Portakal Kabuğu ve Suyu
Şerbeti İçin
5 Su Bardağı Şeker
5 Su Bardağı Su
Ayrıca Portakal Kabuğu ve Suyunun Bir Kısmı
Karıştırma kabında yumurta ve şeker çırpılır. Sırayla yoğurt, sıvı yağ, irmik, un ve kabartma tozu eklenerek kaşıkla pürüzsüz bir hale gelene kadar karıştırılır. 2 Adet portakalın suyundan 1 fincan suyu ve kabuğundan bir miktar şerbeti için ayrıp kalanı hamura karıştırılır.
Yağlayıp unlanan fırın tepsisine dökülerek 180 derece fırında 35-40 dakika kadar pişirilir.
Revanimiz fırında pişerken 5 bardak su ve 5 bardak şekerden oluşan şerbet kaynatılır. Revani nar gibi kızarınca şerbeti ılıkken dökülür.
Revaninin portakalla uyumu muhteşemdi. Ferhana hatırlattığı için teşekkürler. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Şimdiden afiyet olsun… Sıcacık Sevgiler…
About Bizim Mutfak-Aysel

2007 Ekiminde (sicakpaylasimlar.blogspot'da) başlayan macera 2012'den bu yana wordpressde devam etmekte. Mutfakta Olmayı Çok Seven Ankaralı Bir Mali Müşavirin paylaşımlarındasınız.

29 responses »

  1. ellerine saglık canım…ben cok yumurtalı tarifleri pek sevmiyorum birde revanı serbetlenince sanki yumurta kokusu geliyormus gibi…ama sanırım portakal suyu ve kabugu bunu azaltır…sevgiler…

    Beğen

  2. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..Bak portakal ne kadar güzel yakışıyor.Bne de annenin tarifinden yaparım birdahaki sefere ama portakallı..Sevgiler

    Beğen

  3. CANIM TİJEN ABLAM,SEVGİLİ BETÜL,ŞEKERİM EZGİM,SERAPCIĞIM,BAHARÇİÇEĞİM,SEVGİLİ SELCEN,SEVGİLİ YEMEĞİMLE,HÜNERLİELLER,CANIM DOKTORUM NİRVANAM,HANDECİĞİM,FATOŞCUĞUM,FERHANCIĞIM,YEŞİMCİĞİMCANIMINİÇİ ÖZLEMCİĞİM,NİNOCUĞUM,SERİNMAVİ,MELEKCİĞİM,ZEYNEBİM ŞEKERİM,CEYDACIĞIM,BEYZACIĞIM,DAMAKTADIM GÜLÜM,SEVGİLİ BALKABAK,KEPÇELERİN EN SİHİRLİSİ HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM…KOCAMAN SICACIK SEVGİLER…

    Beğen

  4. ben sadiyecanım benim sıcak duyguların için çok teşekkür ederim. sitene baktım gerçekten hoş şeyler var dikkatimi çeken ilk tarif portakallı revanin oldu. bunu deneyip sana yorum yazacağım. yorumun içinde sağol gerçekten beni çok mutlu ettin. tanışmak dileğiyle. sevgiler benden.

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

