Mercimek Köftesi

Standard

Mercimek Köftesini severmisiniz… Cevabınız evet ise buyrun size tarifi…

  • 1.5 su bardağı kırmızı mercimek
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • Haşlamak için 4-5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 Orta boy kuru soğan
  • 5-6 adet taze soğan
  • 1 demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • Tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • Marul Yaprakları

Önce mercimeği suda iyice haşlayın. Haşlandıktan sonra içine bulguru ekleyip tencerenin kapağını kapatın ve bulgurun şişmesini bekleyin. (Yaklaşık 15-20 dakika)

Zeytinyağının 2 yemek kaşığı ayırıp kalanıyla küp küp dopranan kuru soğanı kavurun.
Salçaları ve baharatları ilave edip biraz daha kavurun.

Bulgur şiştikten sonra iyice karıştırıp kavrulan soğanı ekleyelim ve biraz dinlendirelim.

Diğer tarafta maydanozları ve yeşil soğanları ince ince kıyın, karıştırın. Ayırdığımız 2 yemek kaşığı zeytinyağını da ekleyip küçük parçalar koparak şekil verelim.

Servis tabağına yıkayıp kuruttuğumuz marul yapraklarını dizelim ve mercimek köftelerini marulların üzerine yerleştirerek servis yapalım.

Hadi sizlere afiyet olsun…

39 responses »

  1. hm hm hm hm geliiiiiyor o biiiiiiirrrr mercimek köftesi ustadıııııııı o bir züüüpppper blog sahibiiiiii sayın aysel hanım geliyor::):):):):):)şak şak şak:)ellerine sağlık caneynom:)

    Beğen

  2. ellerinize sağlıkben bazen akşam yemeğine çeşit olsun diye yaparım mercimekli köfteyi hem leziz hem besleyiciyalnız ben bulguru daha az koyuyorum yani mercimeğin yarısı kadar sevgiler

    Beğen

  3. Canımmmm benim öncelikle yeni evin hayırlı olsun allah ağız tadıyla,huzurla oturmayı nasip etsin.Sonra bolca kuvvet versin tez vakitte yerleş inşallah öptüm canım

    Beğen

  4. Canım harika bir görüntü buuu hamile hamile oldu mu şimdi nerden bulacam şimdi mercimek köftesini zaten elimi kaldıramıyorum yorgunluktan. Artık arkadaşına paket yapıp gönderirsin demi :))) Ellerine sağlık bitanem…

    Beğen

  5. Ayselciğim,nefis görünüyorlar canım ellerine sağlık. eşim çok sever ama ben yapmaya yanaşmıyorum. çünkü ne zaman yapsam bir terslik oldu. ben de denemek istemiyorum sanırım. senin tarifini deneyeyim bir dahakine. sevgiler.

    Beğen

  6. günaydınbu köfteyi sevmeyen varmı acaba. Bende çok severim ve zevkle yaparım ellerine sağlık çok güzel görünüyor orjinal bir görüntüsü var. sevgiiler

    Beğen

  7. Aysel’ciğim,Kim sevmez ki mercimek köftelerini. Hele bir de yanında bol marul olursa bayılırım ama içindeki yağ bolluğundan ötürü senede ya bir ya da iki kere ancak yapılır bizim evde.Köfteleri görünce hemen yutkunmaya başladım, yemiş kadar oldum.Çünkü çok leziz görünüyorlar. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle,

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

