Elmalı Kek

Standard

Son zamanlarda stokdan tarif veriyorum, mutfağa hiç girmiyorum desem yeridir. Bu kek de Pekmezli zencefilli kekle birlikte yapıldı, birlikte pişirildi… Malzemeler hemen hemen aynı… Zencefil ve pekmezi çıkartıp yerine elma ve ceviziçi ekledim… Üzerine de susam serptim…

Buradaki ana malzemeler temel kek tarifimdir , sadece içine meyve veya kakao ilavesiyle çeşitlendiriyorum…

  • 3 Yumurta ,
  • 1 Su bardağı Süt ,
  • 1 Çay bardağı sıvıyağ ,
  • 1 Su bardağı şeker,
  • 2 Adet Elma rendesi,
  • 1/2 Limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,
  • Susam (Göz kararı)
  • 3 Su Bardağı Un (Un olarak Sinangil kekununu kullandım) Bu yüzden kabartma tozuna gerek kalmadı
  • 1/2 Su Bardağı Çekilmiş Ceviziçi

*****

Elmaların kabuğunu soyup rendeledikten sonra üzerine limonsuyunu gezdirip tarçın ve çekilmiş ceviziçini ekliyoruz.
Yumurta ve şeker mikserle çırpıldıktan sonra sıvı malzemeler eklenir. Sonrasında da unu ekleyip elma rendesini hafifce karıştırıyoruz. Yağlayıp unladığımız kek kalıbını silkeleyerek unun fazlasını alıyoruz. Kek hamurunu kalıbımıza dökerek üzerine bolca susam serperek önceden ısıtılmış fırında 175-200 derece yaklaşık 50 dakika pişiyoruz. Ben önce 150 derecede 15-20 pişirdikten sonra derecesini artırdım… Zencefilli kekim yuvarlak kalıpda bu kek de baton kalıpda olunca her ikisini aynı anda pişirme şansım oldu… Dolayısıyla aynı anda iki harika kekim oldu…


Herkese afiyet olsun♥♥♥

12 responses »

  1. Güzel bacım Ayselimmm, hiç sorma insanın ne yemek yapası ne yemek yiyesi var bu havalarda, faydasını görmedim değil ( kilo veriyom bacım valla :))Ellerine sağlık canımcım,Öpüyorum seni..

    Beğen

  2. Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler, MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben🙂 yapacağım.Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler…

    Beğen

  3. Aysel’immmm,Bu stok tarifler kadar kurtarıcı birşey yok değil mi ama:))) Keşke benim pastaların da stoğu olsa:)) Ama asla böyle zevk vermezi vazgeçtim ben, taza taza yapar gönderirim:))Ellerine sağlık canımmm,Sımsıcak sevgiler…..

    Beğen

  4. Canımmm ellerine sağlık süpersin içime doğmuş sanırım çayla gelmiştim termosla getirmiştim iyi akıl etmişim değil mi kek bitene kadar termosta biter seni kocaman öptümmmm,iyi akşamlar…Bu Arada Bilgisayarınızla Herhangi Bir Sorununuz Olursa Veya Herhangi Birşey Danışmak İstediğinizde Benim Oğlumun Sitesi Olan http://WWW.SEZGİNLERBİLGİSAYAR.TR.GGAdresine girebilirsiniz.Her Türlü Yardımı Sağlamakta.Ve Küçük Bir Ricamız Var.Aşağıda Vereceğim Linke Girip Oğlumun Sitesi İçin Oy Kullanırsanız Çok Seviniriz.http://www.hepyarisma.tr.gg/YARI%26%23350%3BMALAR.htm?PHPSESSID=9f11146f8d1df20b2039e703fed78fec

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

