Mayalı Poğaça

Standard
Herkese tekrar iyi bayramlar…
*****
Bayramı fırsat bilip mutfağa girince bu mayalı poğaçaları yapıverdim. Biz kurban bayramlarında Kavurma-Pilav yanında Yoğurtlu Soğuk Çorba- Zeytinyağlı Sarma tabağının yanına bu poğaçalardan ikram ederiz. Tatlımız da olur tabiki… Bu bayram inşallah hepsinin tarifini vereceğim… Mayalı Poğaça ile başlayalım…
Bu ölçülerle iki tepsi yumuşacık poğaçamız oldu…
*****
3 Su bardağı ılık süt
1/2 Su Bardağı Sıvıyağ
1 Yumurta (Akı İçine, Sarısı Üzerine)
1 Paket İnstant Maya
1/2 Çay Bardağı Toz Şeker
1.5 Yemek Kaşığı Tuz
Aldığı Kadar Un (Bu tabiri sevmesem de kullanmak zorundayım)
Üzerine Susam
*****
Karıştırma kabına llık sütü ve mayayı ekleyip 1-2 dakika bekledim. Üzerine sıvıyağ, yumurtanın akını, tuz ve şekerini ekleyip karıştırdım. Yavaş yavaş un ekledim. Hamur elimi bırakıp yumuşak bir kıvam alana kadar un eklemeye devam ettim… 
*****
Hamur kıvamını bulunca üzerini örterek 30 dakika kadar sıcak bir ortamda mayalanmaya bıraktım. Mayası gelince mermer zemini hafif unlayarak bir iki kez yoğurdum. Küçük bir kaba biraz sıvıyağ koydum. hamurdan ufak parçalar kopartarak arada parmaklarımı sıvıyağa batırarak şekil verdim. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Susamlarını döküp üzeri kızarıncaya kadar orta ısılı fırında pişirdim…
*****
Bu arada fırına sürmeden önce tepside de mayalandırmak gerekiyordu  o aşamayı unutmuşum. Sizler tepside de mayalandırırsanız daha yumuşak poğaçalarınız olacaktır.
  
Herkese afiyet olsun….

12 responses »

  1. Aysel’ciğim,Bayramını en içten dileklerimle kutlar, tüm sevdiklerinle beraber sağlık, mutluluk ve neşe içinde geçireceğin nice bayramlar dilerim.Poğaçaların da nefis olmuşlar canım. SENİN ELLERİNE SAĞLIK, YİYEN KONUKLARA DA AFİYETLER OLSUN.sevgilerimle,

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

