Fındıklı Kurabiye

Standard
Bayram tatilinin son günlerinde yapılan Badem aromalı fındıklı kurabiye… 
Beklediğimiz misafirler için yapıldı, misafirler gelmeyince hepsi bize kaldı… Badem aromasını çok sevdim ben. Kurabiyelere farklı bir tat veriyor… Kurabiyenin hamuru tamamen göz kararı ölçülerle doğaçlama yapıldı… Evde normal yoğurt kalmamış süzme yoğurt kullandım… Süzme yoğurtla sert olacağını düşünmüştüm ama neyseki yanılmışım…
1 Yumurta + 1 Yumurta Akı
1 Su Bardağı Toz Şeker,
3 Yemek Kaşığı Süzme Yoğurt (Biraz sütle sulandırılmış),
3 Yemek Kaşığı  Margarin (Margarini fazla kullanmamaya çalışıyorum. Evde yemekler hep sıvıyağ ile yapılır)
1/2 Çay Bardağı Sıvıyağ
1 Paket Vanilya,
1 Paket Kabartma Tozu,
2-3 Damla Badem Aroması
Aldığı Kadar Un,
Üzeri İçin Fındık Kırıkları
Fındık ve üzeri için kullanacağımız bir yumurta akı haricindeki  bütün malzemeleri  karıştırarak yavaş yavaş unu ekleyin. Hamur elinizi bırakıp kulak memesi yumuşaklığına gelince un eklemeyi bırakın. Küçük parçalar koparıp yuvarlayarak önce yumurta akına sonra fındığa batırıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin… Bu arada yağlı kağıt işini çok seviyorum… Çünkü fırın tepsilerini yıkamakdan hoşlanmıyorum… Önceden ısıtılmış fırında hafifçe pembeleşene kadar pişirin…
Bu kurabiyeler bayatlamadan 2-3 gün bekliyorlar… Evde daha bitmeyen kurabiyeler var, nerdeyse bir hafta oldu. Gerçi artık  onlar bayatlamaya başlamış sanırım ayçöreğinde kullanılmak üzere buzluğa kaldıracağım. Uzun zamandır yapmıyorum zaten ayçöreklerini… Kalanları da bu şekilde değerlendirmiş olurum…
Herkese afiyetler olsun… Sevgiyle…

21 responses »

  1. Ayselcim kurabiyeler nefis görünüyor, fotoya da bayıldım…Yağlı kağıt ve tepsiler konusunda sana ayynen katılıyorum. Her kullandığımda “kim akıl ettiyse Allah razı olsun” diye dua bile ediyorum ben:-)))Öpüyorum canım

    Beğen

  2. Sanırım bana denenecek yeni bir kurabiye daha çıktı! :)Badem aromasının kurabiyeye çok yakışmış olduğunu tahmin edebiliyorum canım, ellerine sağlık..En kısa zamanda görüşmek üzere..Sevgilerimle🙂

    Beğen

  3. Ayselciğim ben aşağıdaki browni ye bayıldım, fındıklı kurabiye yine sana kalsın browniyi ben alayım :))))Öptüm canım, kucak dolusu sevgiler…

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

