Ayva Tatlısı

Standard
Hepimizin bildiği, yaptığı Ayva Tatlısı… Tarifi yok. Çünkü herkesin damak tadına göre kullandığı bir şeker ölçüsü ve pişme kıvamı vardır diye düşünüyorum… Burada Ayva Tatlısının rengiyle ilgili bir önerim olacak sadece… Bu tatlının renginde hiç bir şekilde gıda boyası, katkı maddesi yok… Renk vermesi için sadece yazdan buzluğa koyduğumuz vişne taneleri var… Ayvalar biraz yumuşadıktan sonra küçük bir kase dolusu vişneyi ayvaların üzerine eklendi ve birlikte kaynadılar… Pişirme suyuna da bir miktar vişne suyu eklenebilir… Ayvalar vişnelerle birlikte pişince bir kase  dolusu vişne reçeli de elde etmiş oluyoruz. Ayvanın kendi jölesinden dolayı jöle kıvamında değişik bir reçel oluyor… Doğrusu bu reçeli daha çok sevdim…

18 responses »

  1. ayvaları aldım ama tatlısını yapamadım malesef.gördükçe canım çekiyo ya.hemen yapım2 ayvadan 4 dilim çıkar dimi.oda bize yeter.ellerine sağlık canım nefis gözüküyor.

    Beğen

  2. Aysel’ciğim,Harika bir fikir bu. Sonunda hem reçel hem de tatlıya sahip oluyorsun. Üstelik hiç bir gıda boyası da kullanmadan.Ellerine sağlık.Benim de doğal yollardan yaptığım ayva tatlım var, istersen bir de ona gözat derim.Afiyetler olsun.Sevgilerimle,

    Beğen

  3. Harika görünüyorlar Aysel’ciğim,ellerine sağlık canım..En çok sevdiğim tatlılardandır..Biz halen yapmadık ona yanıyorum..((2009’un yılının sana,ailene ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk,huzur ve bol kazanç getirmesi dileğiyle…Sevgilerle..

    Beğen

  4. İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.Yeni yıllar ALLAH’ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE….ÖPTÜM….

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

