Elmalı Kek ve Portakallı Kek

Standard

Elmalı Kek ve Portakallı Kek

İki keki birlikte yaptım ölçüler iki kek için…

4 Yumurta

2 Bardak Tozşeker

1/2 Su Bardağı Zeytinyağı

2 Paket Kabartma Tozu (Dr. Oetker)          

2 Paket Vanilya  (Dr. Oetker)         

6 Su Bardağı Un

1,5 Su Bardağı Süt

1 Portakalın Kabuğu Rendesi ve Suyu (Sadece portakallı keke ekledim)

Damla Çikolata (Portakallı İçin)

2-3 Adet Dilimlenmiş Elma

1 Su Bardağı Fındık Kırığı (Elmalı Kek İçin)

1 Tatlı Kaşığı Tarçın ve 1 Tatlı Kaşığı Zencefil

*****

1. Yumurta ve Toz şekeri mikserle çırpın.

2. Sıvıyağı ve sütü ekleyin.

3. Elde ettiğiniz karışımı ölçerek ikiye ayrırın.

4. Portakallı Kek için portakal suyunu ve rendesini ekleyin.

5. Unu yavaş yavaş ekleyin. Vanilya ve Kabartma Tozunu ekleyin

6. Damla Çikolatayı ekleyin.

7. Kek Kalıbını yağlayın. Ben Yılbaşında İşyeri arkadaşlarımızla yaptığımız hediye kurasında uzun zamandır almak istediğim silikon kek kalıpları hediye gelince bu kalıpları kullanarak yaptım. Ve Çok az yağladım.

Sırada Elmalı Kek var… Portakallı keki iş arkadaşlarım için yaptım ve ofise getirdim… Elmalı Keki de kendimiz için evde bıraktım…

Yukarıdaki 3. adımdan sonra ikiye ayırdığımız diğer karışımdan devam ediyoruz.
1. Burda çok az süt ilavesi daha yaptım. Diğerine portakal suyu ilavesi yaptığım için süt eklemek ihtiyacı hissettim.
2. Unu sıvı karışıma yavaş yavaş ekleyin. Vanilya ve Kabartma tozunu ekleyin. Dr. Oetker ürünlerini beğenerek kullanıyorum…
3. Fındığın yarısından çoğunu ekleyin.
4. Tarçın ve Zencefili ekleyin.
5.Dilimlenen elmaların yarısını kalıbın tabanına dizin.
6. Karışımı kaba dökün. Kalan elmaları üzerine dizin.
7. Artan fındıkları elmaların arasına dökün.
Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık bir saatde pişirin. Ben önce düşük ısıda, sonrada ısısını yükselterek pişirdiğim için süre biraz uzuyor…
Elmalı Kek fırından çıktıktan sonra ılınınca pudra şekeri serpin.
Nesliciğim güzel hediyelerin için tekrar teşekkürler. Filizciğime de yardımları için teşekkür ediyorum…
Afiyet Olsun… Sevgiler…

22 responses »

  1. Öncelikle kalıplarını güzel günlerde mutlkulukla kullan canım..Ben ikisinede bayıldım..Çok lezzetli ve çok şık görünüyorlar canım..Ellerine sağlık tatlı arkadaşım..Bende anneciğe yaparım, bir yere gidecek olduğunda..Çok da iyi oluyor..))Sevgilerle..

    Beğen

  2. Ayeslcim seri üretim demek:))valla ben de yaparım bazen çok iyi akıl bence fırın yanmışken hepsi pişsin..ellerien sağlık afiyetler olsun..çok sevgiler..

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

