Brüksel Lahanası Salatası

Standard

Arada bir küçük kaçamaklar olsa da yola devam… Şimdiden kışın fazlalıkları dökülmeye başladı…

Bu yolda ilerken akşam yemeğinde tüketilen brüksel lahanasından yaptığım salata… Kimi hiç sevmez, kimi  de çok sever vazgeçemez. Şahsen ben ikinci gruptayım. Haşlarken kokusundan şikayet edenler olur; bende o koku da oluşmadı. Belki sarımsakla haşladığım içindir bilemiyorum…
Fazla söze gerek yok… İstenilen miktarda brüksel lahanası, havuç, dolapta sırasını bekleyen az miktarda brokoli haşlanır. Ben haşlarken de suyuna ince doğradığım bir diş sarımsağı ekledim ve haşladıktan sonra  azıcık yağda  soteledim. Üzerine zeytinyağı, tuz, limon ve sarımsak eşliğinde hazırlanan sos dökülür. Afiyetle sağlıklı bir öğün geçirilir… Daha önce de benzer şekilde karnabahar salatası yapmıştım o da çok güzel olmuştu… Kalan bir miktar brüksel lahanasını da geçen kış yaptığım gibi tavuk etiyle fırında pişirerek değerlendirmeyi düşünüyorum. Brüksel lahanasını haşlayıp soteledikten sonra et veya tavuk yemeklerinin yanına garnitür olarak da kullanabilirsiniz. O zaman lezzetini artırmak için tereyağında sotelenebilir.
Brüksel lahanasını  temizlerken dış yapraklarında leke olmamasına dikkat edin ve mutlaka sirkeli-tuzlu suda bir miktar bekletin.
Hepinize sağlıklı, mutlu, keyifli, güzel bir hafta dilerim… Afiyetler olsuuuuunnnn…
21 responses »

  1. Canım Ayselim benim, ellerine sağlık. Brüksel lahanasından ne yapılsa çok seviyorum. Senin elinden çıkmışsa çok lezzetli olmuştur kesinlikle. Tatlı bacım seni çoook öpüyorum…

    Beğen

  2. Ayselciğim,Ne kadar hoş bir yemek olmuş bu. Annem karnabaharı da bu şekilde hazırlar zaman zaman. Limon, sarımsak, zeytinyağı bu sebzelere çok yakışıyor hakikaten. Ellerine sağlık. Ayrıca hiç de fazla kilon yok. :)Sevgiler 🙂

    Beğen

  3. SEVGİLİ AYSEL HANIMCIM KİLOLARIN GİTMESİ NE GUZEL YOLUNUZDA BAŞARILAR DİLERİM BEN O SEVMEYEN GRUPTANIM ONDA DİET BANA GÖRE DEGİL SANIRIM :))SEVİL

    Beğen

  4. Ben de bu kış ilk defa aldım, şuanda dolapta bekliyor. Ben birinci gruptanım maalesef. Senin sarmısakla haşlama fikrin hoşuma gitti. Deneyeceğim.Sevgiler

    Beğen

  5. bizim evede yavaş yavaş girmeye başladı…brüksel lahanası…tadı güzel..ama daha alışmam gerek…ellerine sağlık…bu salata alıştırır gibi geliyor bana…

    Beğen

  6. Tam bir lezzet küpü, vitamin deposu olmuş, harika. Aman sevmiyorum diyenlere hiç aldırmıyorum, onlar ağzının tadını, vicudun vitamin gereksinimimi bilmiyorlar :))Süper olmuş Ayselciğim, tam benlik..Off off offf, hem bürüksel lahanası, hem brokoli, hem de havuç mmmm

    Beğen

  7. Aysel’ciğim,Ben de senin gibi kış sebzeleri bitene kadar onlardan faydalanmaktan yanayım. Turfandalara göre hem daha sağlıklı hem de ekonomik.Brokoliyi çok sık yaparım ama ikisini birlikte hiç denememiştim.Brüksel lahanaları bitmeden bir de senin tarifinle deneyeyim bakalım oğlan yine sevecek mi?Daha önceki bol sebzeli tavuk tarifine de baktım, o da çok sağlıklı bir reçete.Ellerine, gönlüne sağlık.Sevgilerimle,

    Beğen

  8. Yazin kendini gösterdigi bu günlerde,hanimlarda yavas yavas kilolardan kurtulmaya basladilar bile.Güzel bir tarif,sizlere afiyetler olmus bile…sevgiyle ve dostca kalin.

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

