Pizza

Standard
Geçen haftanın son çalışması: Karışık Pizza…
Ağbim uzun zamandır pizza yemiyorum bir ara pizza yemeğe gidelim dedi. Aynı günlerde kuzenlerim de teyzemden pizza isteyince ben size yaparım deyip kendimi mutfağa attım… Malzemelerin doğranmasında anneciğimin desteği oldu, iyiki de olmuş yoksa kahvaltıya yetişmeyecekdi… Bu ölçü bir fırın tepsisi için benim ölçülerim biraz daha fazlaydı malum isteklisi çokdu🙂
Malzemeler
  • 2 Su bardağı ılık süt
  • 1 Paket İnstant Maya
  • 1 Çay Bardağı sıvıyağ
  • 2 Tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 Tatlı kaşığı şeker
  • 3-4 Su bardağı un  
    Üzeri İçin
  • Doğranmış sucuk, salam, sosis
  • Doğranmış salatalık turşusu
  • 1 Su bardağı Mısır
  • 2 Adet yeşil biber
  • 1 Adet kırmızı biber
  • 1 Su bardağı dilimlenmiş biberli yeşil zeytin
  • Üzerini kapatacak miktarda kaşar peyniri rendesi
  • Hafifce sulandırılmış ketçap (İçine biraz kekik ve 3-4 diş doğranmış sarımsak ilavesiyle)
Ilık süte mayayı katın. Sıvıyağı, tuz ve şekeri ekleyin.  Yavaş yavaş unu ekleyerek yumuşak bir hamur yapın. 4-5 dakika kadar yoğurun. Hamuru elinizle incelterek  tepsiye yerleştirin. Hamurun üzerine fırçayla sulandırılmış ketçapı sürün. Doğranmış malzemeleri üzerine serpiştirin. Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirdikten sonra kaşar peyniri  rendesini döküp peynir eriyip kızarana kadar tekrar fırınlayın.
Sonrasında ne yapacağınızı ben söylemeyim artık🙂 Çayınız hazır değil mi yoksa… Hani çaylar…
Afiyet Olsuuuunnnn….

19 responses »

  1. Ev yapımı pizzalar çok lezzetli oluyor bende arasıra yaparım. Bloğuma yaptığınız ziyaret için teşekkürler. Sorunuzu burada iade-i ziyaretle cevaplamak istedim🙂. elbette şeker hamurunu royal icingle süslemeniz mümkün. sevgiler.

    Beğen

  2. Aysel’ciğim,Sen söyleme canım, biz ne yapacağımızı gayet iyi biliyoruz.Şu kilolar yüzünden yapmayalı, yemeyeli epey bir vakit olmuş. Bu hafta sonunda yapsam çocuklar bayram ederler hani.Nefis, nefis!Anneciğinin ve senin ellerine kollarına sağlık canım.Ankara’ya, sana kucak dolusu sevgiler

    Beğen

  3. mmmm harika, pizzayı kim sevmez ki. çayım hazır benim, nefis olmuş, çaıyımı yudumlarken fotoğrafı seyredeyim bari :)))) Canım dayanamıyorum, aşağıdaki Cheesecake’ke koşa koşa gidiyorum, bu ne güzellik böyleeeeee

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

