Çikolatalı İrmik Helvası

Standard

 Kandil Günü Annem İrmik Helvası yapalım deyince hemen çikolatalısını deneyelim dedim… İyi ki denemişiz ben çok sevdim. Servis yaparken vanilyalı dondurma da ekledim yanına…
Malzemeler

  • 2 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su
  • 125 gram tereyağ
  • 4/3 Paket Dr. Oetker Glazür (Ya da 80-100 gr. Sütlü Çikolata)  

Tarif

    1. Yağı eritip irmiği rengi dönene dek kısık ateşte kavurun.
    2. Kavrulduktan sonra şekerini ekleyin.
    3. Su ve sütü kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin (Ben Soğuk Ekledim).
    4. Bu arada çikolatayı ekleyip erimesi için karıştırın.
    5. Tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekmesini bekleyin.
    6. Suyunu çekince ocağı kapatıp 10 dakika demlenmeye bırakın. 
    7. Ilık servis yapın.
    Ziyaretiniz İçin Teşekkür Ederim, Her Zaman Beklerim…
    12 responses »

    1. Aaaa ne tesadüf ben de geçen gün biraz yumuşakça yapıp kalıba döktüm üzerine de aynı glazürden kapladım. Bu da çok iyi fikirmiş, ellerine sağlık Aysel'ciğim.

      Beğen

    2. Ellerine sağlık arkadaşım, güzel bir tatlı olmuş, özellikle çocuklar severek yer diye düşünüyorum.Ben de bir yıl şekerlenen böğürtlen reçelimi bitirmek için irmik helvasına şeker yerine ilave etmiştim, rengi kakaolu gibi olmuştu ve tadına bakanlar tarifini istemişti :))Sevgilerimle…

      Beğen

    3. İrmik helvasına bayılırım, bende yaptığım zaman üstüne çikolata sos yapıp servise sunarım. Bu irmik helvanız çok güzel görünüyor, tam benlik… Ellerinize ve yüreğinize sağlık…Sevgilerimle…

      Beğen

    4. Off çok güzel görünüyor Ayselcim. Valla irmik helvasını böyle yapmak aklıma gelmezdi. Eminim çok güzel olmuştur, eline sağlık. Vee bu vesileyle iyi bayramlar. 🙂

      Beğen

    Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

