Portakallı Kek

Standard

Herkese Merhaba,
 
Kekimiz portakallı, amaaa klasik portakallı keklere de benzemez. Zaten konumuz kek değil, içinde kullandığım portakal kabuğu şekerlemesi. Görüntü arşivden ama ben kıştan portakal kabuklarını stokluyorum, dolayısıyla portakallı kek yapmak  için kışı beklemiyorum.

Portakalın kabuklarını biriktirim ben. Bir iki gün suda bekletip, beyaz etli kısmını temizlerim, cam kavanozuma biraz küp küp doğradığım portakal kabukları, üzerine biraz toz şeker ekleyerek doldurup ağzını kapatıp, buzdolabında bekletirim. Yaz kış elimin altında bulunur. Burda da portakal kabuğu şekerlemesinin diğer bir versiyonu var. Bu hali de çok güzel olur, ama açıkcası beni yoruyor bu hali. Artık şimdi anlattığım gibi yapıyorum, daha pratik geliyor bana. Sizler de benim gibi yapıp; ister keke, ister kurabiye, isterseniz çikolatalı pudinge, aklınıza ne gelirse canınınız neyin içine görmek isterse oraya ekleyerek tüketebilirsiniz.

Ziyaretiniz için teşekkürler, yine beklerim…

About Bizim Mutfak-Aysel

2007 Ekiminde (sicakpaylasimlar.blogspot'da) başlayan macera 2012'den bu yana wordpressde devam etmekte. Mutfakta Olmayı Çok Seven Ankaralı Bir Mali Müşavirin paylaşımlarındasınız.

4 responses »

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

