Buzlu Çay

Standard

BUZLUCAY

Rabbim yeni bir ramazana kavuşturdu çok şükür. Bu akşam ilk teravih namazına, gece de sahura kalkıyoruz.

Allah (C.C.) oruç tutan herkesin yardımcısı olsun. Yapılan tüm ibadetleri kabul etsin inşallah.

Bu sıcaklarda iyi gidecek rahatlatacak Buzlu naneli çayımız var.
Geçen haftayı belimdeki rahatsızlıktan dolayı evde yatarak geçirince sıkıntıdan ne yapacağımı şaşırdım. Ben de Buzlu Çay yaptım.   Bizim ev üst kat,   tüm    gün güneş   içinde   ve   çatıdan dolayı   aşırı sıcak   oluyor.  Bu çayla biraz da olsa serinledim.

Nasıl   yaptın   derseniz   çayı normal   demledikten   sonra altını kapatıp  soğumaya bıraktım.   Biraz   ılıkken   5-6   dal balkonumdan   taze nane yaprakları,   bir parça  kabuk   tarçın,   5-6   adet  tane  karanfil, ve limon dilimlerini  ekledim. Soğuduktan   sonra   sürahiye süzüp,  bir bardak kadar sıcak suda erittiğim şekerini ilave ettim. Şeker ölçüsünü damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Bol buzla servis edip, afiyetle içebilirsiniz. Ben buz kalıbıma kiraz taneleri ekledim. Bu da hoş bir görüntü oldu.

Ramazanınız hayırlı olsun, iftar sonrası soğuk naneli çay yapıp içmeyi unutmayın.

Bu arada daha önceki yıllarda paylaştığım bir yazıyı da hatırlatmak isterim. Ramazanda nelere dikkat etmeliyiz.  İncelemek isterseniz  Buraya bir tık lütfen. Tık 

2 responses »

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

