Brownie Cheesecake Portakal Jöleli

Standard

Merhaba,

Ülkemiz sıkıntı acılı günler geçiriyor. Rabbim Soma’da hayatını kaybeden tüm canlara rahmet etsin, ailelerine sabırlar versin. İnşallah tez zamanda yaralar sarılır, gerekli önlemler alınır da bir daha böylesi elim kazalar -kaza demeye de dilim varmıyor ama- yaşanmaz.

Hem Anneler günü, hem de abimin doğum günü nedeniyle Portakal Jöleli Brownie Cheesecake yapmıştım. Bu konu da artık usta oldum diyebilirim, tadanlar on numara beş yıldız verdiler 🙂  Bakalım siz nasıl bulacaksınız.

Tarif olarak Pelin Chef’in tarifini kullandım. Ufak tefek eklemelerle tabi.

Resim

Resim

 

Resim

BROWNİE İÇİN MALZEMELER

2 Paket Bitter Çikolata

2 Yumurta

4 Yemek Kaşığı Terem Gurme Kaymaklı

1 Çay Bardağı sıvı yağ

1/2 Su Bardağı Toz Şeker

1 Su Bardağı Un

1 Paket vanilya, kabartma tozu (Ben 1 Çay kaşığı karbonat koydum)

CHEESECAKE İÇİN MALZEMELER

2 Paket Krem Peynir

2/3 Su Bardağı Toz Şeker

2 Yumurta

1 Kutu Krema

2-3 Yemek Kaşığı Süzme Yoğurt (Benim Eklemem)

2 Yemek Kaşığı Un,

2 Yemek Kaşığı Buğday Nişastası (Pelin mısır kullanmış, ben buğdayı tercih ediyorum)

Limon Kabuğu Rendesi

 

ÜST JÖLESİ İÇİN

2-3 Adet Sıkılmış Portakal Suyu

Portakal Kabuğu Rendesi

1 Çay Bardağı Toz Şeker, (Tadını kontrol ederek artırabilirsiniz)

2-3 Tatlı kaşığı buğday nişastası

Brownie için;  çikolata ve terem gurme kaymaklıyı bir kaseye alıp benmari usulü eritin. Cam bir kapta yumurta ve toz şekerleri iyice çırpın. Karışıma erittiğiniz çikolata ve yağ ve sıvı yağı da  ekleyip karıştırmaya devam edin. Ayrı bir kapta un ve diğer kuru malzemeyi eleyerek birleştirin.  Ve folyo ile tabanını kapladığınız kelepçeli kalıba dökün.

Peynir Karışımı İçin; Krem peynir, süzme yoğurt, krema, toz şeker ve limon kabuğu rendesini bir kaba alıp iyice çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin. Un ve nişastasını ekleyip kaşıkla karıştırın. Ve Kek karışımın üzerine döküp Hava kabarcıklarının çıkması için hafif hafif tezgaha vurun. Önceden ısıtılmış 175-180 derecede  yaklaşık 50-55 dakika pişirin. Pişerken çatlamaması için fırına ısıya dayanıklı bir kapta su koyun. Piştikten sonra 2-3 saat fırında bekletip mümkünse bir gece buzdolabında bekletin.

Ertesi gün de Portakal suyu ile şeker ve nişastayı karıştırıp üst jölesini hazırlayın. Ben biraz hazırda olan çilek püresi ve portakal kabuğu rendesinden de ilave ettim. Ayrıca bir tavaya yuvarlak dilimlenmiş limonları 2-3 yemek kaşığı toz şeker ilavesiyle kısık ateşte karamelize edip cheesecakenin üzerine süsleyip, ılıyan jöleyi dökün. Jölesi donduktan sonra afiyetle yiyebilirsiniz.

4 responses »

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

