Ekmek Yapalım

Sohbet

Merhaba Blog Dostlarım, Merhaba Ziyaretçilerim,

Bizim Mutfakta mis gibi ekmekler yaptım bu hafta. Ekmek makinesi kullanmadan evde ekmek yapmak isteyenler için de tarifimi buraya ekliyorum.  Bloğumu tanıyanlar bu camiada oldukça kıdemli olduğumu bilirler 🙂 Eskiden Portakal Ağacı-Haticenin başlattığı aylık yemek etkinlikleri yapılırdı. Her ay bir blogger konusunu kendi belirlediği bir kategoride etkinliğe ev sahipliği yapar, katılan arkadaşlar da tariflerini bu arkadaşımıza gönderir ve tarifler linkleri ve görselleriyle ev sahibi blogta yayınlanırdı. Hatta ben de o zamanlar çiçeği burnunda bir blogger iken Zeytinyağlı Yemekler Etkinliğine ev sahipliği yapmıştım. Zeytinyağlı tariflere tek bir tıkla ulaşmak için buraya da bakabilirsiniz. İşte o zamanlar da Sevgili arkadaşım Saliha da  Ekmek etkinliği yapmış ve ben de ona şurada yaptığım ekmeklerimi göndermiştim. Bu sefer aynı ölçüyü yarıya düşürerek yaptım ekmeklerimi. Gerçekten misss gibi oldular. Üstelik hazır aldığımız ekmeklere göre de daha geç bayatlıyor.

Tam Buğday Unlu Ekmek

Tam Buğday Unlu Ekmek

4/3 Bardak ılık sütün üzerini ılık suyla bir bardağa tamamladım,

Bir paket yaş mayanın çeyreği, (Pak Maya Kullandım)

2 tatlı kaşığı toz şeker,

1 tatlı kaşığı tuz,

1 Kahve fincanı zeytinyağı,

Yaklaşık 3 Bardak un (2 Bardak Tam Buğday Unu, Kalanı Beyaz Un)

Üzerine sürmek için bir yumurtanın sarısı

Süt- su karışımına mayayı ekleyip biraz bekleyin.  Zeytinyağı,tuz ve şekerini ekledikten sonra yavaş yavaş unu ekleyerek iyice yoğurun. Hamuru biraz cıvık ve yapışkan kıvamda olacak, Elinize biraz un alarak hamurları temizleyin.Yaklaşık 1-1,5 saat üzerini kapatıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakın. Benim vaktim biraz kısıtlı olduğu için benmari üzerinde hamuru mayalandırdım. Mayalanan hamurdan parmaklarınızı hafifçe yağlayarak mandalina büyüklüğünde parçalar alıp şeklini verip hafif yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısını hafif sulandırıp sürdükten sonra 10 dakika kadar da fırında en düşük ısıda mayalanmaya bırakın. Sonrasında ısıyı 180-200 dereye ayarlayıp pişmesini bekleyin. Ekmeklerin bir kısmına yulaf ezmesi, bir kısmına susam, bir kısmına da biberiye ekleyerek pişirdim.  Sizler de ekmeğinizi kendiniz yapmak istemez misiniz.

46 responses »

  1. İçersinde zeytinyağı ve şeker olduktan sonra lezzetli olması kaçınılmaz…
    Buğday unu bu nefis poğaça tadında ekmekleri daha da bir değerli kılıyor.
    Ellerinize, emeklerinize sağlık.
    Sevgilerimi bıraktım…

    Beğen

  2. Bir ara alejisi yüzünden hergün evde ekmek pişiriyordum. Şimdi buğday intoleransından kurtulduk şükür. Kendime izin verdim bende ve pişirmiyorum bu ara ama ekmek çok lezzetli gözüküyor. Ellerinize sağlık

    Beğen

  3. merhaba elinize sağlık harika olmuş
    eski günler güzeldiya etkinlklerle b,rbirimize ulaşırdık bilmediğimiz blogları görürdük yani diyeceğim o ki güzeldi be o günler 🙂

    Beğen

  4. Okurken siz de eski günlerdeki gibi ekmek etkinliği düzenlediniz sandım 🙂 Ben de özellikle hafta sonları kahvaltıya değişik ekmekler yapmayı çok seviyorum, pişerken çıkardığı kokusu bile her şeye değer 🙂 Sofranızda çiçek açmış, elinize sağlık.

    Beğen

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.

