BROWNİE

Sohbet
Brownie

Muhteşem Bol Çikolatalı Brownie

Uzun zaman olmuş buralara uğramayalı,  son zamanlarda ellerimde oluşan egzama yüzünden yılbaşından bu güne gluten, yumurta, süt ve süt ürünlerini hiç tüketmeyerek eliminasyon diyeti yaptım, yeni yeni yumurta ve yoğurt yemeye başladım. Tabi özellikle gluten olmayınca oldukça da fazla kilo verdim. Neyse her işin başı sağlık deyip bu yaptıklarımın da sağlığıma yönelik bir yatırım olduğu düşüncesiyle yoluma devam ettim. Hafta sonu yemekte arkadaşlarımız vardı, ben de onlara diyetime uygun gluten içermeyen bir brownie yaptım ki gerçekten glutensiz olamayacak kadar güzeldi. Tarifimi unutmamak adına buraya yazıyorum. Mutlaka da deneyin bir şans verin bu tarife, gerçekten tam bir brownie oldu, dışı çıtır içi nemli ve yumuşak. Tam ağızlara layık 🙂

4 Paket 70 gr bitter çikolata (parçalanmış)
Tereyağ diyetime uymadığı için bir çay bardağından biraz fazla sıvı yağ kullandım. Aslında 6 yemek kaşığı kadar 90 gr. Tereyağ var.
4 yumurta
150 gr (3/4 su bardağı) şeker
2 Paket Vanilya, 1 Paket kabartma tozu, 1 tatlı kaşığı türk kahvesi (Karabuğdayın kokusunu bastırmak için)
1 çimdik tuz, 2-3 damla limon suyu
150 gr Un karışımı; Çoğunluğu karabuğday unu, 2-3 yemek kaşığı pirinç unu, 2 kaşık keçi boynuzu unu 1/2 su bardağı beyaz çikolata (parçalanmış)

Yapılışı
– Fırınınızı 180 derecede ısıtın.
– 20 cm’lik kare bir kek kalıbının tabanına fırın kağıdını yayıp tekrar hafifçe yağlayın
– Orta boy bir tencerede sıvı yağı ısıtın ateşten alıp içine 3 paket çikolatayı kırarak ekleyin ve spatula ile çikolatalar eriyene kadar karıştırın. Dileyen mikrodalgada kısa aralıklarla çikolatayı yakmadan bu işlemi yapabilir.
– Mikser kabında yumurta, şeker ve vanilyayı çırpın.
– İçine yavaşça erimiş sıvı yağlı çikolatayı akıtarak çırpmaya devam edin.
– Un, tuz, Türk kahvesi ve beyaz çikolatayı da ekleyin ve kaşıkla karıştırarak iyice birbirine yedirin.
– Kare kalıbınıza karışımı dökün ve 180 derece fırında yaklaşık 35 – 40 dakika pişirin. bilirsiniz.)
– Çıkartıp soğumaya bırakın. Bu arada kalan bir paket çikolatayı da yine benmaride veya mikrodalgada yakmadan eritip Brownie soğuduktan sonra üzerine dilediğiniz gibi gezdirip süsleyin. Bu aşamada isterseniz üzerini çilekle süsleyip çikolata sosunu çileklerin üzerine gezdirin, ya da birazda beyaz çikolata eritip desenler yapın, tercih sizin.  Karabuğdayın kendine has kokusu hiç yoktu, kimse karabuğday kullandığınızı anlamaz, sağlıklı bir kaçamak için güzel bir alternatif, mutlaka ama mutlaka yapın, yiyin, yedirin. Hadi afiyet olsun.

Bir cevap »

Değerli Yorumlarınızla Siteme Değer Kattığınız İçin Teşekkürler.